کتاب الکترونیکی آماده باش برای آینده

چند وقتی بود به این فکر می کردم که چطور متنی بنویسم که بتوان مباحث آینده پژوهی را ساده در آن توضیح دهم و در عین حال جذاب هم باشد. هنوز در این زمینه دارم تلاش میکنم. کتاب الکترونیکی آماده باش برای آینده را هم به همین منظور تهیه کردم و در وبسایت  مسیر آینده  قرار دادم تا بازخورد ها رو بگیرم و در بهبود کارهای بعدی از اون استفاده کنم.

کتاب الکترونیکی آماده باش برای آینده در واقع مقدمه ای هست برای مباحث جذاب آینده پژوهی مشاغل آینده. در این کتاب به آشنایی کلی درباره آینده پژوهی، جهان ووکا و به صورت مختصر به مسائل موجود در دنیای آینده میپردازم.

برای جلد این کتاب از پوستر فیلم Ex Machina استفاده کردم. فیلمی که دیدی منفی نسبت به هوش مصنوعی را به تماشاگر القا می کند. البته که آینده سرشار از ابهام، پیچیدگی و اسرار آمیز است اما ما دیدی منفی نسبت به آن نداریم. حداقل در مباحث سناریو ما سعی می کنیم تمام موارد را در نظر داشته باشیم.

کتاب آماده باش برای آینده

 

در کتاب از انقلاب چهارم صنعتی و تاثیرات آن بر زندگی ما تا حدودی صحبت میشود. همچنین در بخش هایی از این کتاب گذری به آخرین کتاب تافلر خواهیم زد. تا حدودی هم به مباحث آینده تحصیل و دانش ورزی خواهیم پرداخت. اما زیاد روی این مطالب متمرکز نشدم. 

رسم بر این است که کتاب های الکترونیکی تعداد صفحات اندکی دارند. من هم سعی کردم این کتاب را به حدود 20 صفحه محدود کنم. الان هم در حال کار بر روی مطالبی هستم که در روند ادامه این کتاب به مسائل مربوط به آینده می پردازد.

به دوستان صمیمانه توصیه میکنم که کتاب را بخوانند و در صفحه مربوط به این کتاب که لینک دانلود آن را در انتهای همین صفحه قرار میدهم نظرات ارزشمند خودشان را برای کمک به بهبود روند این کار قرار دهند. امیدوارم در کارهای بعدی به مطالب کاربردی تر در زمینه آینده پژوهی بپردازم.

لینک صفحه کتاب آماده باش برای آینده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *